Paşaportul simplu electronic

Paşaportul simplu electronic pentru cetăţenii români adulţi cu domiciliul în România

INFORMAŢII GENERALE

Cadrul juridic:

România, ca stat membru al Uniunii Europene, a introdus în circulaţie paşapoarte electronice care conţin datele biometrice ale titularului (amprente digitale si fotografia) in conformitate cu Regulamentul (CE) nr. 2252/2004 din 13 decembrie 2004 privind standardele pentru elementele de securitate şi elementele biometrice integrate în paşapoarte şi în documente de călătorie emise de statele membre.

  1. Legea nr. 248/ 2005 privind regimul liberei circulaţii a cetăţenilor români în străinătate cu modificarile si completarile ulterioare
  2. H.G. nr. 94/26.01.2006 pentru aprobarea normelor metodologice de aplicare a legii nr. 248/2005;

Paşapoartele româneşti model 2001 îşi păstrează valabilitatea până la data expirării.

Paşapoartele româneşti model 2001 nu se pot prelungi.

Reglementările legale in vigoare NU permit depunerea cererilor pentru eliberarea paşapoartelor prin mandatar cu procură specială sau prin poştă.

Fiecare minor care circulă în străinătate trebuie să aibă propriul document de călătorie – NU mai poate fi inclus in documentul de călătorie al părinţilor.

Valabilitatea paşaportului electronic este de 5 ani, iar pentru minorii cu vârsta sub 6 ani, valabilitatea acestuia este de 3 ani.


Depunerea cererii:

  • Personal, în ţară, la Serviciul Public Comunitar pentru Eliberarea şi Evidenţa Paşapoartelor Simple din subordinea Instituţiiilor Prefectului de pe raza judeţului de domiciliu.
  • Personal, la Secţia consulară a Ambasadei României la Helsinki.

Prezenţa personală la Secţia consulară a solicitanţilor pentru depunerea cererii este absolut obligatorie întrucât este necesară preluarea datelor biometrice - fotografierea şi preluarea amprentelor digitale ale viitorilor titulari de paşapoarte, conform normelor legale în vigoare.

La preluarea imaginii faciale, solicitantul nu trebuie să aibă capul acoperit, ochii închişi ori să poarte ochelari, iar expresia feţei acestuia trebuie să reprezinte o stare comună. Prin excepţie, preluarea imaginii faciale se poate realiza cu capul acoperit, pentru motive religioase, cu condiţia ca faţa titularului, de la baza bărbiei şi până la frunte, să fie vizibilă în mod clar şi fără umbre de lumină

După depunerea cererii paşapoartele vechi aflate în curs de valabilitate se returnează solicitanţilor şi pot fi folosite până la ridicarea paşaportului nou.


Documente necesare:

Pe pagina a doua a paşaportului se menţionează la rubrica domiciliu unul din judeţele din România/ Bucureşti.

  • Formular servicii consulare;
  • Cartea de identitate, cartea de identitate provizorie sau buletinul de identitate, aflate în termen de valabilitate, ÎN ORIGINAL şi copie; Cartea de identitate provizorie poate fi acceptată doar dacă este însoţită de certificatul de naştere, în original;
  • În cazul schimbării numelui sau prenumelui este necesară prezentarea, după caz, a următoarelor documente în original şi copie: certificat românesc de căsătorie, sentinţa românească de divorţ, decizie pronunţată de către autorităţile din România cu privire la schimbarea pe cale administrativă a numelui/prenumelui. În toate aceste situaţii este necesară prezentarea cărţii de identitate valabile cu noul nume.
  • Paşaportul anterior, dacă este cazul, ÎN ORIGINAL şi copie.
  • In cazul declarării furtului paşaportului, este necesară prezentarea dovezii eliberate de autorităţile de poliţie britanice, apostilată;
  • Pierderea paşaportului se declară de către titular la sediul Secţiei consulare;
  • In cazul distrugerii paşaportului, se va prezenta paşaportul distrus sau deteriorat, cu condiţia să existe elemente care să facă posibilă identificarea documentului.
  • Taxa consulară se achită numai cash la sediul Secţiei consulare.


Eliberare:

Paşapoartele electronice nu se eliberează în regim de urgenţă. Paşapoartele electronice se confecţionează in România si se trimit ulterior la Secţia consulară

Termenul de eliberare a paşaportului românesc, conform prevederilor legale, este de maxim 90 zile calendaristice de la data depunerii cererii.

Eliberarea are loc la sediul Secţiei consulare, pe baza semnăturii titularului sau a unei persoane împuternicite de titular prin procură autentică. prezentând cartea de identitate şi paşaportul anterior.

Este necesară prezentarea paşaportului vechi. Paşaportul vechi se anulează şi se remite titularului spre păstrare.

ATENŢIE: Pentru paşapoartele cu domiciliul în Finlanda – este necesară prezentarea cărţii de identitate – dacă există. În conformitate cu Legea nr.248/2005 art.34, cetăţeanul român care îşi stabileşte domiciliul în străinătate are obligaţia să predea actul de identitate care atestă existenţa domiciliului în România (cartea de identitate sau buletin), emis de autorităţile române.

Vizita în Finlanda a Asociației Municipiilor din România

23.09.2019

În perioada 19-20 septembrie a avut loc vizita în Finlanda a Asociației Municipiilor din România. Au fost organizate întâlniri cu autoritățile locale din…

Marcarea Zilei Limbii Române

10.09.2019

Continuând tradiția din anii precedenți, la data de 7 septembrie a.c. Ambasada României în Republica Finlanda a organizat marcarea Zilei Limbii Române împreună…

ANUNȚ IMPORTANT

30.07.2019

În perspectiva alegerilor prezidențiale care se vor desfășura în Republica Finlanda în perioada 8-10 noiembrie 2019 (primul tur de scrutin), respectiv 22-24…